تبلیغات
وبلاگ کارشناس بازاریابی بانک مسکن - احترام یعنی چه ؟

منظور از احترام چیست؟
ادب و احترام یعنی :
* دلنشین و دلپذیر بودن، لبخند زدن و ذهنیت دوستانه داشتن.
* مددکار بودن و تمایل داشتن به انجام آنچه مشتری می‌خواهد (در صورت امکان).
* قدرشناس بودن، مشتری را به نام صدا کردن و به کار بردن عبارات «متشکرم» و «خواهش می‌کنم».
معنای احترام، خنده بی‌جاکردن یا کرنش در مقابل مشتریان نیست. مؤدب بودن و احترام گذاشتن به دیگران عادت خوبی است که باید گسترش یابد و به افرادی که آن را رعایت می‌کنند، کمک می‌کند. تا چه در محل کار و چه خارج از آن همه مردم آنها را دوست داشته باشند. بنابراین، افراد مؤدب را همه دوست دارند. ادب باید در مورد هرکسی رعایت شود. بعضی از مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردارند و شخصیت مثبت‌تری دارند و برخی اهمیت کمتری برای بانک دارند و حتی برای همکاران پشت باجه گهگاهی دردسرزا هستند. اما اگر هنگام حضور این افراد در بانک، با احترام با آنها رفتار شود و به آنها خدمت مناسب ارئه گردد، ممکن است نیازهای مالی دیگری داشته باشند که بروز کند و برای بانک منفعت داشته باشد. لازم است که هر دو دسته مشتریان را تحمل کرد. همه مشتریان صرف نظر از شخصیت آنها، مستحق ارائه خدمات خوب‌اند. به همه آنها باید با لبخند برخورد کرد و در پایان کار با گفتن عبارت «متشکرم» از آنها قدردانی کرد.
- اگر حق با مشتری نیست برایش توضیح دهید.
هنگامی که مشتری خواهان انجام کاری غیرممکن و غیرمنطقی است، باید علت غیرمنطقی بودن آن را بداند. پس در چنین شرایطی باید برای مشتری علت را به درستی توضیح داد. اگر کارمندان شغل خود را به درستی بشناسند، هر چیزی را به خوبی برای دیگران توضیح خواهند داد. مشتریان برای کارمندانی که رازدار و قابل اعتمادند و در کارشان توانایی لازم را دارند، احترام قائلند. نهایتاً مشتریان به کارکنانی که احساس خوب و مثبتی نسبت به مشتری دارند و خودشان را مانند سایرین می‌دانند عکس‌العمل بهتر و مثبت‌تری دارند. همه دوست دارند که به دیگران پاسخ مثبت بدهند. کلمه «بله» یا «آری» مفهوم مثبت و دوستانه‌ای دارد اما ماهیت بسیاری از فعالیت‌های بانکی ایجاب می‌کند که شما از کلمه «نه» استفاده کنید. به همین دلیل برخی از افراد به اشتباه تصویر و ذهنیت منفی از بانک دارند. در محدوده امور بانکی، شما می‌توانید از بوجود آمدن این ذهنیت جلوگیری کنید.



تاریخ : جمعه 10 شهریور 1391 | 09:03 ب.ظ | نویسنده : امیر بدخشان | نظرات