تبلیغات
وبلاگ کارشناس بازاریابی بانک مسکن - 3نکته مهم در برخورد با مشتری
1-در دیگران نگرش مثبت ایجاد كنید .
شما به عنوان یك بانكدار، این امكان را دارید كه در دیگران نگرش مثبت ایجاد كنید، چون در طول روز با افراد زیادی در تماس بوده و ارتباط دارید. با آگاهی از این امر كه هر لحظه ممكن است یك مشتری مقابل باجه شما قرارگیرد فرصتی برای شما ایجاد می‌‌شود كه مثبت و مؤدب باشید. ذهنیت اولیه مثبتی ایجاد كنید. هنگامی كه مشتری به شما مراجعه می‌كند هركاری را كه مشغول انجام آن هستید به سرعت كنار بگذارید و به چشمان او نگاه كنید، لبخند بزنید و سلام كنید. بی ریا باشید. اگر رفتار دوستانه شما خالصانه باشد، احتمال پاسخ مثبت به این احساس از سوی مشتری نیز بیشتر می‌شود. .
2- مشتری را سرگردان نكنید.
كاری را كه از شما خواسته شده به دیگران محول نكنید. هنگامی كه مشتری بویژه از طریق تلفن از شما پاسخی می‌خواهد او را به فرد دیگری پاس ندهید. اگر در موقعیتی قرار گرفتید كه پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، این امر را بپذیرید اما به مشتری قول بدهید پاسخ را خواهید یافت و به او اطلاع می‌دهید. اگر مشتری مایل به دیدار كارمندی بود كه در بانك حضور ندارد هرگز به او نگویید كه برود و موقع دیگری مراجعه كند، بلكه باید فرد دیگری كار مشتری را انجام دهد، وگرنه ممكن است مشتری از دست برود.
3- كارا باشید و كارایی‌تان را نشان دهید.
افرادی‌كه در صف‌های طولانی بانك می‌ایستند، گاهی از این انتظار عصبی می‌شوند. تنها در دو حالت، علیرغم ناراحتی، ساكت خواهند ماند. اول اینكه كارمند بانك در انجام كارش وقت تلف نكند، دوم اینكه در حال انجام كار مهمی باشد. كاری كنید كه مشتریان بدانند شما برای ارائه خدمت به آنها، كارتان را به بهترین شكل انجام می‌دهید و تا حد امكان در كارتان كارا هستید. بنابراین تا حد امكان بطور واقعی كارا باشید.



تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391 | 09:17 ب.ظ | نویسنده : امیر بدخشان | نظرات