تبلیغات
وبلاگ کارشناس بازاریابی بانک مسکن - یازده نكته ساده ولی موثر در بازاریابی
در اینجا یازده نكته گفته شده كه هر یك از آنان بر پایه یكی از استراتژی‌های افزایش فروش نوشته شده اند. شما كدام یك از آنها را به كار می‌برید؟
نكته یك: مشتریان دوست دارند با خرید كالای شما به اطمینان خاطر دست یابند. باید هنگام نوشتن آگهی‌ها، ‌صفحات وب و پردازش دیگر ابزارهای تبلیغاتی این نكته را به خاطر داشته باشید. هنگام تبلیغ كالایتان بر احساس مطبوعی كه پس از مصرف و خرید كالا به مشتری دست می‌دهد، تمركز كنید. تمركز بر این احساس مشتریان را به خرید كالای شما تشویق می‌كند.

نكته دو: همواره شیوه‌های جدید تبلیغات و روش‌های بدیع بازاریابی را آزمایش كنید. همچنین از روش‌های قدیمی كه هرگز امتحانشان نكرده‌‌اید غافل نشوید.
یك روش مناسب این است كه 80 درصد از بودجه‌تان را به كاربرد روش‌های قبلی و 20 درصد آن را به امتحان و آزمایش روش‌های جدید اختصاص دهید. هر شركت و كسب و كاری كه از این راهكار استفاده كرده به نتایج خوبی در زمینه تغییر شرایط بازار و موفقیت در رقابت تنگاتنگ امروزی دست پیدا كرده است.
نكته سوم: حجم و اندازه هر آگهی را كم كنید تا بتوانید در واحد زمان تعداد آگهی بیشتری را با همان هزینه انتشار دهید. از اینكه آگهی‌های كوچك نتایج بهتری برایتان كسب می‌كنند، تعجب نكنید. این آگهی‌های كوچك بهتر پاسخگویی نیازهای شما هستند. یكی از موثرترین آگهی‌هایی كه از آنها استفاده كرده‌ام فقط یازده كلمه داشت.

نكته چهارم: بهترین آگهی كوتاه خود را به صورت یك كارت پستال در بیاورید و آن را برای مشتریان احتمالی‌تان در بازار هدف بفرستید. مردم وقتی كارت پستا‌ها را می‌خوانند كه پیام‌های داخلی آنها مختصر باشد. یك پیام كوتاه در یك كارت پستال می تواند ترافیك سایت شما را بالا برده و با صرف هزینه اندكی سیلی از فروش های موفق و موثر را به دنبال خود بیاورد.

نكته پنجم: كلمات تشویق‌كننده و گرم و عبارات موثر می‌توانند مشتریان احتمالی را به خواندن كل پیام وادار كنند بنابراین لغات و عبارات كسل‌كننده و منفعل را پیدا كرده و به جای آنها كلمات موثر و محرك قرار دهید. مثلا به جای عبارت «ارزان و كاربردی است» عبارت « به سادگی می‌توانید 99 دلار صرفه‌جویی كنید» را قرار دهید.

نكته ششم: اول به مشتریان بگویید كه در ازای خرید كالای شما چه منافعی عایدشان می‌شود و سپس یادآور شوید كه در صورت نخریدن كالا چه چیزهایی را از دست می‌دهند. بیشتر مشتریان از اینكه چیزی ر از دست بدهند می‌ترسند. اگر به آنها بگویید كه در ازای نخریدن كالا یا خدمات از چه چیزهایی محروم می‌شوند، در فروش موفق خواهید بود.

نكته هفت: در پایان هر آگهی و روند فروش یك نكته تعجب آور و مطبوع درباره كالایتان مطرح كنید. با این كار تردید باقی‌مانده مشتری احتمالی را هم از میان خواهید برد. مثلا یك جایزه غیرمنتظره و جالب برای هر خرید در نظر بگیرید.

نكته هشت: اگر چند كالا یا مجموعه‌یی از خدمات را در یك مجموعه عرضه كنید، هم حجم كلی فروش خود را بالا برده‌اید و هم میزان فروش متوسط خود را افزایش داده اید.
در ضمن قیمت كلی هر بسته را از قیمت مجموع كالاها كمتر وضع كنید. این كار باعث می‌شود حتی كسانی كه به چانه‌زدن عادت دارند، كالایتان را فورا بخرند.

نكته نهم: به یاد داشته باشید كه همیشه باید به دنبال مشتریان جدید باشید اما بدانید كه مشتریان فعلی بیشتر می‌توانند به شما سود برسانند. فروختن كالا به مشتریان فعلی آسانتر از فروش به مشتریان احتمالی است. مشتریان قبلی‌تان را با ارایه كالاها و خدمات اضافی و بهتر حفظ كنید.

نكته دهم: همیشه از مشتریانتان بخاطر خریدشان تشكر كنید چرا كه با این اقدام ساده آنها به خرید دوباره از شما تشویق می‌شوند.

نكته یازدهم: به مشتریانتان انگیزه‌یی بدهید كه كالا و خدمات شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی كنند. این كار از هر آگهی و تبلغی موثرتر است.
شما چند تا از این نكات را رعایت كرده‌اید و از چندتا از آنها غافل شده‌اید؟ اگر به آنها بی‌توجهی كرده باشید قطعا مقداری از فروش خود را از دست داده‌اید.
منبع : سایت تخصصی حسابداران ایران - ادریس كریمی


تاریخ : پنجشنبه 18 تیر 1394 | 12:24 ب.ظ | نویسنده : امیر بدخشان | نظرات